piątek, 19 grudnia 2014

Pulpeciki z białej fasoli z pieczarkami

Niedawno znalazłam przepis na klopsiki z fasoli, nie były złe, ale szukałam swojego smaku w tym daniu... Tym razem z dodatkiem pieczarek przesmażonych na maśle z cebulką... i to chyba był ten smak, którego szukałam :)
  • duża szklanka ugotowanej fasoli lub puszka odlanej z zalewy,
  • 3 średniej wielkości ugotowanych ziemniaków,
  • 1 czerstwa bułka namoczona w wodzie i odciśnięta, 
  • 4 średniej wielkości pieczarki (ok 100 -150 g)
  • 2 cebule,
  • 5 ząbków czosnku,
  • przyprawy i zioła - 1 łyżka bazylii i ostropestu
  • sól,
  • czarny pieprz,
  • mielona papryka ostra
  • olej do smażenia,
  • bułka tarta do obtaczania pulpecików
Fasolę namoczyłam przez całą noc i dnia następnego ugotowałam ją, odlałam wodę i pozostawiłam na sicie, aby obciekła. 

Ziemniaki obrałam, ugotowałam w osolonej wodzie i wystudziłam. Ziemniaki i fasolę przepuściłam przez maszynkę do mielenia mięsa wraz z odciśniętą czerstwą bułką. Fasolę można po prostu zmiksować a ziemniaki przecisnąć przez praskę. Cebule obrałam, pokroiłam w drobną kostkę i podsmażam na patelni na złoty kolor z dodatkiem mielonej papryki ostrej (to mój dodatek zamiast pieprzu). Czosnek obrałam i przepuszczam przez praskę, dodałam do smażącej się cebuli i także go podsmażyłam. Na koniec smażenia dodałam pokrojone w półplasterki pieczarki, które przesmażyłam razem z cebulą i czosnkiem. Zmieloną fasolę i ziemniaki wraz z bułką umieściłam w większej misce, dodałam sól, przesmażone pieczarki z czosnkiem i cebulą, pieprz, zioła.
Z przygotowanej masy formowałam zgrabne pulpeciki, obtoczyłam je w bułce tartej i smażyłam na złoty kolor na małej ilości oleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra