czwartek, 11 grudnia 2014

Babka pomarańczowa

Do zrobienia tej babki zainspirował mnie znaleziony przepis na stronie Takie tam pichcenie. Oczywiście po przeczytaniu listy składników i sposobu przygotowania ciasta musiałam zrobić to po swojemu :)
  • 5 jajek 
  • 1,5 szklanki mąki pszennej 
  • 2 łyżki mąki krupczatki
  • 1/2 szklanki cukru
  • sok wyciśnięty z dwóch dużych pomarańczy
  • 3/4 szklanki oleju 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
Całe jajka wbiłam do miski, zmiksowałam z cukrem, aż powstanie puszysta masa. Cały czas miksując wlałam sok, następnie olej. Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia i dodałam porcjami do miksowanej masy. Po zniknięciu wszystkich śladów mąki, miksowałam jeszcze chwilę, aby dobrze połączyć składniki. Następnie dodałam skórkę otartą z jednej umytej i sparzonej pomarańczy i jeszcze raz rozmieszałam, tym razem za pomocą łyżki.
Tak przygotowane ciasto wlałam do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką w kształcie babki. 
Temperatura: 140 stopni C., czas: 15 min - z termoobiegiem, następnie...
temperatura: 160 stopni C., czas: 30 min - z termoobiegiem, do suchego patyczka. 
Po upieczeniu babkę odstawiłam do całkowitego wystudzenia. Następnie dla dekoracji posypałam ją cukrem pudrem. Na święta zrobię ją jeszcze raz, ale tym razem z lukrem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra