środa, 10 grudnia 2014

Naleśniki

W gronie swoich znajomych, tych dalszych i bliższych znam tylko jedną osobę, która nie lubi naleśników... Także dochodzę do wniosku, że jest to potrawa, deser uwielbiany przez wszystkich...
Samego farszu do nadziania naleśników jest tyle ilu ludzi, każdy na swój smak i zapotrzebowanie kubków smakowych. Często robię naleśniki, gdyż smażę je na suchej patelni.
Dla osób będących na diecie wątrobowej informacja... zamiast jajka wystarczy dodać same białko.... też działa :)
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 1 szklanka mleka
  • mąka (do konsystencji śmietany słodkiej)
Ciasto na naleśniki robię bardzo prosto... Wbiłam jajko, dosypałam sól dla smaku, zalałam pół szklanki mleka. Następnie dosypałam mąki tyle, aby wyszło mi ciasto gęste jak na drożdżówkę, aby grudki ładnie się roztarły. Dopiero po tej czynności dodałam pozostałą ilość mleka, aby powstało ciasto gęstości ciut większej niż słodka śmietanka.
Naleśniki smażyłam na suchej patelni (dla mnie takie są najlepsze) na bardzo cienkie placki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra