czwartek, 30 marca 2017

Tort piętrowy Kraina Lodu

Biszkopt mały jasny:
  • 6 jajek
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 3 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Za pomocą miksera białka jajek ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Uszlachetniłam ją cukrem ubijając pianę do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Następnie pojedynczo dodałam i rozmieszałam żółtka. Następnie plastikową łyżką połączyłam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą z ubitymi jajkami. Wylałam przygotowane ciasto do tortownicy fi 20 cm.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20 min - do suchego patyczka
Biszkopt duży kakaowy:
  • 10 jajek
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 3 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Za pomocą miksera białka jajek ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Uszlachetniłam ją cukrem ubijając pianę do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Następnie pojedynczo dodałam i rozmieszałam żółtka. Następnie plastikową łyżką połączyłam mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą z ubitymi jajkami. Wylałam przygotowane ciasto tortownicy 30 cm.
Temperatura: 180 st. C, czas: 30 min - do suchego patyczka
Masa czekoladowa:
  • 2 litry śmietanki 30 lub 36%
  • 2 tabliczki czekolady gorzkiej
  • 2 tabliczki czekolady mlecznej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 opakowania (250 g) serka mascarpone
Śmietankę zagotowałam, rozpuściłam w niej czekolady. odstawiłam do wystudzenia i wstawiłam na noc do lodówki. Schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno z dodatkiem cukru pudru. W osobnej misce rozmieszałam serek mascarpone, aby nie miał grudek. Następnie delikatnie partiami dodałam do serka ubitą śmietankę. Masę umieściłam na ok 30 min do lodówki.

Masa budyniowa:
  • 1 litr mleka
  • 2 budynie śmietankowe
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 kostki masła
Budynie ugotowałam zgodnie z przepisem znajdującym się na opakowaniu. Odstawiłam do wystudzenia.

Masło w temperaturze pokojowej utarłam do białości za pomocą miksera, następnie dodałam po łyżce budyń, który dobrze rozmieszałam z masłem. Odłożyłam 4 łyżki białej masy do ozdobienia. Na koniec dodałam niebieski barwnik. Tak powstałą masę odstawiłam w chłodniejsze miejsce, aby odpoczęła.

Każdy wystudzony biszkopt przekroiłam na trzy blaty. Blat naponczowałam wodą z sokiem wyciśniętym z cytryny oraz cukrem. Na każdy blat biszkoptu wyłożyłam masę czekoladową. Ozdobiłam opłatkiem z nadrukiem, niebieską i białą masą budyniową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra