środa, 5 kwietnia 2017

Torcik Wiktorii

Urodzinowy torcik. Klasyka... bita śmietana, serek mascarpone i super torcik :D
Biszkopt:
  • 14 jajek
  • 1 i 1/4 szklanka mąki tortowej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Za pomocą miksera białka jajek ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Uszlachetniłam ją cukrem ubijając pianę do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Następnie pojedynczo dodałam i rozmieszałam żółtka. Następnie plastikową łyżką połączyłam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą z ubitymi jajkami. Wylałam przygotowane ciasto do tortownicy fi 30 cm.
Temperatura: 180 st. C, czas: 20 min - do suchego patyczka

Masa śmietanowa:
  • 1 litr śmietanki 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 opakowania (250 g) serka mascarpone
Schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno z dodatkiem cukru pudru. W osobnej misce rozmieszałam serek mascarpone, aby nie miał grudek. Następnie delikatnie partiami dodałam ubitą śmietankę. Masę umieściłam na ok 30 min do lodówki.

Wystudzony biszkopt przekroiłam na trzy blaty. Każdy blat naponczowałam wodą z sokiem z cytryny i cukrem. Na każdy blat biszkoptu wyłożyłam masę śmietanową. Ozdobiłam opłatkiem z nadrukiem i rozetkami z masy śmietanowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra