środa, 8 marca 2017

Ciasto delicje

Akurat to ciasto robiłam koleżanki siostrze na wesele :) Jest przy nim trochę roboty, ale warto, gdyż wilgotne od jabłek i sera, ale wyczuwalny charakter ciasta kruchego :)

Biszkopt:
  • 6 jajek 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1/2 szklanka mąki pszennej 
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • szczypta soli
Jajka rozdzieliłam na białka i żółtka. Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli, następnie dodałam cukier. Mieszałam mikserem do momentu całkowitego rozpuszczenia się cukru. Następnie za pomocą plastikowej szpatułki rozmieszałam delikatnie w pianie żółtka, przesianą mąkę, kakao, proszek i sodę. Wylałam ciasto na blaszkę 35/45 cm wyłożoną papierem natłuszczonym i wstawiłam do piekarnika z włączoną funkcją termoobieg.
Temperatura: 120 - 140 st. C., czas: 10 min., następnie
Temperatura: 160 - 180 st. C., czas: 10 min.
Ciasto kruche:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 margaryna
  • 1 jajko
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą przesiałam na stolnicę. Do mąki dosypałam cukier. W składnikach sypkich rozgniotłam margarynę. Następnie dodałam jajko i żółtka. Zagniotłam ciasto na gładką i jednolitą masę. Zawinęłam w folię i wstawiłam do lodówki na około 20 min, aby odpoczęło.
Wyleżakowane ciasto podzieliłam na dwie części i rozwałkowałam na blaszkę 35/45 cm. Upiekłam w piekarniku na złoty kolor.
Temperatura: do 180 st. C., czas: 10 - 12 min każdy placek 
Masa serowa:
  • 1/2 kg sera na sernik z wiaderka 
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru
  • 1/3 szklanki mleka
Mleko rozmieszałam z jajkami, cukrem, budyniem. Ser przełożyłam do garnka, postawiłam na ogniu i podgrzałam ciągle mieszając. Gdy już ser parował dolałam mleko z jajkami i budyniem. Całość gotowałam aż masa zgęstniała. 

Masa jabłkowa:
  • 1 kg jabłek lub 1 słoik jabłek na szarlotkę
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 galaretka cytrynowa / pomarańczowa

Użyłam jabłek ze słoika, gdyż latem nadmiar jabłek zawsze ścieram i wkładam do słoików na zimowe sezony :) Jabłka przełożyłam go garnka i chwilę przesmażyłam na małym ogniu. Odstawiłam z ognia, wsypałam suchą galaretkę, cukier i wymieszałam. Odstawiłam na chwilę do przestudzenia.

Sposób przekładania:
ciasto kruche -> gorące jabłka -> biszkopt kakaowy -> gorący ser -> ciasto kruche -> polewa czekoladowa
Ze względu na to, iż jabłek zrobiłam z podwójnej porcji, przed wylaniem polewy, wyłożyłam jeszcze warstwę jabłek.

Tak przygotowane ciasto odstawiłam w chłodne miejsce do nawilgnięcia najlepiej do następnego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra