wtorek, 14 marca 2017

Polędwiczka wieprzowa

Pierwszy raz polędwiczkę wieprzową jadłam u koleżanki, szybkie przygotowanie bardzo mnie zainteresowało. Wariacji na przygotowanie tego mięsa jest mnóstwo (...) zasada jest jedna, intensywna w smaku marynata i szybkie smażenie ma mocnym ogniu.


Porcja na 6 osób:
  • 1 kg polędwiczki wieprzowej
  • 5 łyżek musztardy francuskiej
  • 4 łyżki miodu
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 3 łyżki oleju
  • sok z połowy cytryny
  • 200 g pieczarek
  • sól
  • pieprz
  • 1 cebula
  • 2 - 3 łyżki śmietany 18%
Mięso umyłam, osuszyłam i podzieliłam na ok 5 cm kawałki. Ułożyłam każdy kawałek mięsa okrągłym kształtem w dół na desce. Dłonią rozbiłam delikatnie mięso, aby je spłaszczyć. Posypałam każdy kawałek z obu stron solą i pieprzem. Następnie w większej misce w
ymieszałam miód, musztardę i sok z cytryny. Powstałą marynatą posmarowałam mięso, które przełożyłam do miski po marynacie. Tak przygotowane mięso odstawiłam do lodówki przynajmniej na 1 godzinę a najlepiej na całą noc. Z zamarynowanego
mięsa usunęłam nadmiar marynaty i usmażyłam każdy kawałek mięsa 
na rumiano
 na sklarowanym maśle połączonym z olejem,  2 - 3 cm z każdej strony. Usmażone polędwiczki przełożyłam na talerz, który przykryłam folią aluminiową, aby odpoczęło. Całe "dobro" jakie pozostało na patelni trzeba było zebrać. W związku z tym drobno pokroiłam cebulkę i przesmażyłam na patelni, następnie pokroiłam pieczarki, które dołożyłam do cebulki. Posoliłam delikatnie. Pieczarki puściły sok i  dolałam śmietanę, która zagęściła sos. Na koniec doprawiłam jeszcze solą i pieprzem jeżeli zaistniała taka konieczność.
Zdjęłam folię z polędwiczek i pozostały sos z polędwiczek zlałam do sosu pieczarkowego.
Podałam z ziemniakami i różyczkami kalafiora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra