środa, 6 sierpnia 2014

Muzyczny tort dla Inezki

Tort dla koleżanki córki z okazji jej urodzin. Inezko, spełnienia marzeń <3
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • 1 czubata łyżka kakao
Białka ubiłam na sztywną  pianę, dodałam cukier i cukier waniliowy. Dobrze rozmieszałam za pomocą miksera, aby kryształki cukru nie były wyczuwalne na dnie miski. Za pomocą plastikowej łyżki rozmieszałam żółtka, później przesiane mąki, proszek do pieczenia i sodę. Na sam koniec dodałam kakao.
Temperatura: 150 st. C., czas: 10 min., po tym czasie.....
Temperatura: 180 st. C., czas: 20 - 25 min.
Masa budyniowa straciatella:
  • 1 kostka margaryny do ucierania mas
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 1 litr mleka
  • 100 g czekolady (dodałam klasyczną mleczną)
Budyń przygotowałam wg przepisu na opakowaniu. Odstawiłam do wystudzenia na około 2 godziny. Miękkie masło w temperaturze pokojowej napowietrzyłam za pomocą miksera. Dodałam do niego po trosze budyń. Na koniec dodałam pokrojoną w drobne kawałki czekoladę, rozmieszałam. 
Do przykrycia i ozdobienia torcika  użyłam masę cukrową.
Torcik złożyłam w sposób następujący:
masa cukrowa koloru żółtego plus ozdoby
masa budyniowa
poncz
biszkopt kawowy
masa budyniowa
poncz
biszkopt kakaowy
masa budyniowa
poncz (woda z sokiem z cytryny)
biszkopt kakaowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra