wtorek, 5 sierpnia 2014

Babka piaskowa

Babuszkę upiekłam, bo... moja mama ciągle w brzuchu mi dziurę kręciła, że ma ochotę na taką babę z mąki krupczatki i niestety przez przypadek otworzyłam ową mąkę 

  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 2 i 1/2 szklanki mąki krupczatki
  • 1/2 szklanki wody (użyłam zwykłej przegotowanej)
  • 2 łyżeczki proszki do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 szklanki oleju
  • szczypta soli
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka wody

Babkę zaczęłam robić jak biszkopt, czyli najpierw ubiłam białka z solą, dodałam cukier, później żółtka... następnie wszystko połączyłam tak, aby nie przegrzać silnika miksera.
Formę na babkę wysmarowałam margaryną i wysypałam mąką. Wlewając ciasto do formy, zostawiłam około 5 - 6 łyżek, dodałam kawy i łyżkę wody, rozmieszałam i wlałam na wierzch ciasta. Patyczkiem do szaszłyków zrobiłam ósemki, aby ciasto kawowe dostało się do środka.
Temperatura: 180 st. C., czas: 40 - 50 min. z termoobiegiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra