poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Jabłecznik jogurtowy

Zaczął się okres dojrzewania papierówek w moim ogrodzie i niestety mam mały problem co robić ze spadami ... Wyszło ano to, jabłecznik na cieście kruchym z jogurtem greckim :)
  • 4 szklanki maki pszennej
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 400 g jogurtu greckiego
  • 1,5 kg jabłek startych na tarce jarzynowej
  • 2 łyżki kaszy manny
  • cynamon (wg uznania)
  • szczypta soli
  • 1 kostka margaryny
Mąkę przesiałam na stolnicę, dodałam cukier, proszek do pieczenia, sodę i sól, posiekałam razem z margaryną (aby powstała kruszonka). Zrobiłam dołek i wbiłam jaja oraz przelałam jogurt. Zagniotłam i wyrobiłam ciasto. Podzieliłam na dwie części 2/3:1/3. Obie zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki.

W między czasie obrałam i starłam jabłka na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Zasypałam je cynamonem i kaszą manną. Wszystko dokładnie rozmieszałam. Kaszę manną używam zawsze do ciasta ze świeżych i soczystych owoców, gdyż pochłania sok, który nie musi być dodatkowo odparowywany podczas pieczenia i jest mniejsze prawdopodobieństwo zakalca.
Ciasto wyciągnęłam z lodówki - 2/3 ciasta rozwałkowałam na spód, wyłożyłam na to jabłka i przykryłam drugą częścią ciasta (1/3). Ciast poprzecinałam nożem, aby sok miał którędy odparować i ciasto nie pękło.
Temperatura: 170 st. C., czas: 30 - 45 min. z termoobiegiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra