wtorek, 8 kwietnia 2014

Cukinia faszerowana pęczakiem

Będąc w temacie kaszy pęczak zrobiłam cukinię faszerowaną. Nie jestem fanką kaszy jęczmiennej, chociaż zupę krupnik uwielbiam, tak pęczak bardzo mi posmakował. Nie wiem z jakiej to przyczyny, nie wgłębiałam się w ten temat jeszcze, ale kasza ta ma bardzo przyjemną gumowatą, żelkowatą konsystencję.

  • ½ szklanki kaszy pęczak
  • plaster selera
  • sól
  • 1 biała kiełbasa (nie tłusta)
  • 2 średniej wielkości cukinie
  • ½ kulki mozzarelli
  • 1 czubata łyżka płatków owsianych
  • ostropest
Ugotowałam pęczak z dodatkiem soli i plastra selera (dla lepszego smaku), wycisnęłam z flaka surową biała kiełbasę (ilościowo idealnie pasuje na przygotowania potrawy na 1 - 2 osoby). Dobrze rozmieszałam mięso z kaszą, dodałam płatki owsiane, ostropest. Cukinię umyłam, przecięłam na pół, wycięłam gniazda nasienne i ułożyłam na folii aluminiowej do zapieczenia. Wycięte gniazda posiekałam i dodałam do farszu. Następnie nadziałam cukinię, na wierzch położyłam po dwa cienkie plasterki sera mozzarella,  zawinęłam w przygotowaną w folię i zapiekałam.
Temperatura: 170 st. C. z termoobiegiem, czas: 25 - 30 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra