poniedziałek, 5 lutego 2018

Torcik czekoladowy Jadzi

Torcik zrobiłam dla cioci z okazji jej imienin. Duuuużo czekolady, lekki biszkopt i masa śmietanowa.
Biszkopt:
  • 5 białek
  • ¾ szklanki mąki
  • ½ szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia lub ½ łyżeczki proszku do pieczenia + ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli. Małymi porcjami dodawałam cukier i dość długo ubijałam, aby cukier całkowicie się rozpuścił. Następnie za pomocą plastikowej łopatki mieszałam ubitą pianę z przesianą przez sitko mąką oraz mieszanką proszku do pieczenia i sody.
Masa czekoladowa:
  • 1 litr śmietanki 30 lub 36%
  • 2 tabliczki czekolady gorzkiej
  • 1 tabliczki czekolady mlecznej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 opakowanie (250 g) serka mascarpone
Śmietankę zagotowałam, rozpuściłam w niej czekolady. odstawiłam do wystudzenia i wstawiłam na noc do lodówki. Schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno z dodatkiem cukru pudru. W osobnej misce rozmieszałam serek mascarpone, aby nie miał grudek. Następnie delikatnie partiami dodałam do serka ubitą śmietankę. Masę umieściłam na ok 30 min do lodówki.

Biszkopt podzieliłam na trzy blaty, które naponczowałam wodą z sokiem wyciśniętym z jednej cytryny. Każdy blat przełożyłam masą czekoladową i przyzdobiłam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra