czwartek, 1 lutego 2018

Chlebek bez mąki

Znalazłam w materiałach zdjęcia chlebków jakie robiłam, więc postanowiłam i ten przepis wrzucić :)
na zdjęciu środkowa forma
  • 1 szklanka ziarenek słonecznika
  • 3/4 szklanki siemienia lnianego
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 10-12 łyżek zmielonego siemienia lnianego
  • garść orzechów włoskich
  • kilka śliwek suszonych
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • 5 łyżek oleju rzepakowego
Wszystkie suche składniki wsypałam do dużej miski i wymieszałam je ze sobą. Przyprawiłam solą sól. Do miski wlałam wodę, olej i miód. Wymieszałam składniki do równomiernego połączenia się. Odstawiłam masę do namoczenia się na ok. 1 godzinę. Następnie ziarnistą masę przełożyłam do  blaszki wysmarowanej olejem i obsypaną zmielonymi płatkami owsianymi. I znów odstawiłam blaszkę na kolejną godzinę. Po namoczeniu się wszystkich składników chlebek wstawiłam do piekarnika. Na najniższą półkę piekarnika włożyłam blaszkę z wodą (1 szklanka), aby zabezpieczyć wilgotność chlebka.



Temperatura 170 st. C, czas ok 60 min. bez termoobiegu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra