wtorek, 15 grudnia 2015

Worek pieniędzy - torcik urodzinowy

Tort dla mamy z okazji JEJ imienin.
Biszkopt:
  • 8 jajek 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1 szklanka mąki pszennej 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • szczypta soli

Jajka rozdzieliłam na białka i żółtka. Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli, następnie dodałam cukier. Mieszałam mikserem do momentu całkowitego rozpuszczenia się cukru. Następnie za pomocą plastikowej szpatułki rozmieszałam delikatnie w pianie żółtka, przesianą mąkę, kakao, proszek i sodę. Wylałam ciasto na blaszkę wyłożoną papierem natłuszczonym i wstawiłam do piekarnika z włączoną funkcją termoobieg.

Temperatura: 120 - 140 st. C., czas: 10 min.
Temperatura: 160 - 180 st. C., czas: 15 min.


Masa z nutellą:
  • 3 jajka
  • 1 czubata łyżka cukru
  • 1 kostka margaryny do ucierania mas
  • 1 słoik nutelli (wykorzystałam prawie 400 g)
Jajka ubiłam z cukrem za pomocą miksera w kąpieli wodnej do uzyskania delikatnego puchu. Pilnowałam, aby ubijane jajka nie były za bardzo nagrzane, aby się nie ścięły. Po ubiciu jajek odstawiła je do przestudzenia, a w międzyczasie w misce napowietrzyłam margarynę za pomocą miksera. Następnie dodałam małymi partiami nutellę. Dopiero w tym momencie zaczęłam dodawać ubite jajka, aby masa wyszła bardziej puszysta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra