środa, 2 grudnia 2015

Tort w kształcie serca

Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli

  • Jajka rozdzieliłam na białka i żółtka. Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli, następnie dodałam cukier. Mieszałam mikserem do momentu całkowitego rozpuszczenia się cukru. Następnie za pomocą plastikowej szpatułki rozmieszałam delikatnie w pianie żółtka, przesianą mąkę, proszek i sodę. Wylałam ciasto na blaszkę wyłożoną papierem natłuszczonym i wstawiłam do piekarnika z włączoną funkcją termoobieg.

    Temperatura: 120 - 140 st. C., czas: 10 min. z termoobiegiem
    Temperatura: 160 - 180 st. C., czas: 15 min.
    Masa jajeczna:
    • 3 jajka
    • 1/2 szklanki cukru
    • 1 kostka margaryny do ucierania mas
    Jajka ubiłam z cukrem za pomocą miksera w kąpieli wodnej do uzyskania delikatnego puchu. Pilnowałam, aby ubijane jajka nie były za bardzo nagrzane, aby się nie ścięły. Po ubiciu jajek odstawiła je do przestudzenia, a w międzyczasie w misce napowietrzyłam margarynę za pomocą miksera i zaczęłam dodawać ubite jajka.

    Biszkopt przecięłam na trzy blaty, które naponczowałam wodą z wyciśniętym sokiem z jednej cytryny i 1 łyżką cukru przełożyłam masą i ozdobiłam kwiatkami z masy cukrowej.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za przesłaną wiadomość.
    Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
    Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

    Pozdrawiam
    Coctelera, coś dla ciała i duszy...
    Aleksandra