niedziela, 1 grudnia 2013

Leczo z kiełbasą


Rodzajów leczo jest tyle ilu jest ludzi. Każdy ma swój smak i ulubione składniki. Tym razem jest to podstawowa wersja, którą robię zimą jak nie ma rosnącej w słońcu cukinii czy też pomidorów typu lima czy paprykowe.
  • 1 kiełbasa toruńska lub dwie mniejsze
  • 1 średnia cebula
  • 2 średnie pomidory
  • 3 papryki - często używam różnokolorowe
  • sól
Kiełbasę umyłam, obrałam z flaka i pokroiłam wzdłuż na ćwiartki a później na grubszą ok 1½ - 2 cm kostkę. wrzuciłam do garnka, przykryłam i postawiłam na palniku. Ustawiłam małą moc, aby kiełbasa wysmażyła się i nie spaliła, co jakiś czas mieszając. W między czasie obrałam i pokroiłam w 1 cm kostkę cebulę. Dodałam do kiełbasy, aby zeszkliła się. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skóry i pokroiłam na mniejsze fragmenty. Kształt nie ma znaczenia, gdyż i tak rozpadną się podczas gotowania. Podniosłam moc pod garnkiem i gotowałam wszystko przez ok 10 min. Następnie dodałam pokrojone w dużą 2 - 3 cm kostkę papryki. Pod przykryciem gotowałam jeszcze przez 5 min, aby papryka była al dente. Wyłączam palnik i czekam chwilę, aby papryka doszła do oczekiwanej miękkości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra