sobota, 30 listopada 2013

Sałatka porowa

Raz w roku zdarza mi się zrobić tą sałatkę, głównie dla rodziny. Jest przepyszna, jednak ciężkostrawna, dlatego jest rzadkim gościem na moim stole. 
  • 1 por
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • sól
  • pieprz
  • szczypta cukru
  • 1½ łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej / jogurtu
  • kukurydz konserwowa
Z pora obcięłam zielone liści, pozostawiłam tylko białą i lekko zieloną część. Warzywo przygotowałam do umycia i przekroiłam wzdłuż na ćwiartki pozostawiając piętkę całą, aby por nie rozpadł się. Intensywnie listek po listku umyłam pod bieżącą wodą, aby pozbyć się zalegającej ziemi. Warzywo pokroiłam w cieniutki paseczki 1 - 2 mm, wsypałam do miski i zasypałam solą, aby zmiękła. Zawsze uważam na ilość soli, gdyż kiedyś za bardzo sobie pozwoliłam i niestety sałatka była niezjadliwa ;-) Miseczkę przykryłam folią spożywczą i odstawiłam na 1 - 3 godziny. Po tym czasie por powinien być miękki, więc zalałam ok 100 ml wody i odcisnęłam sok z nadmiarem soli. Lepiej dosolić niż jeść przesolone, dlatego ta woda. Do pora dodałam pokrojone w drobniejszą kostkę 7 - 10 mm jajka ugotowane na twardo. Następnie przyprawy do smaku oraz kukurydza konserwową bez zalewy - ilość jest kwestią gustu - zazwyczaj daje ok pół puszki. Jak nie ma kukurydzy to też nie jest problem, wystarczy dodać ciut więcej cukru, gdyż sałatka winna być lekko słodkawa. Na sam koniec dodaje majonez i śmietanę i wszystko dokładnie mieszam. Przekładam do słoiczka, zakręcam i wstawiam do lodówki, aby smaki się połączyły. Zazwyczaj gotowa jest po 1 godzinie, jednak lubię ją dopiero na drugi dzień.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra