czwartek, 19 grudnia 2013

Marchewkowa potrawka

Nie miałam pomysłu na obiad, więc otworzyłam lodówkę i wyszło coś takiego. Mięso wieprzowe w sosie marchewkowym z ryżem.

  • 200 g mięsa wieprzowego (użyłam od szynki)
  • 3 marchewki
  • kawałek selera korzeniowego
  • liść laurowy
  • 1 średni ziemniak
  • garść ryżu
  • sól
  • ostropest
Mięso umyłam, podzieliłam na mniejsze kawałki, włożyłam do garnka podpaliłam płomień pod nim. W suchym i gorącym garnku poobracałam mięso, aby ścięło się biało i nie wypływał sok z mięsa. Od razu dodałam liść laurowy. Następnie zalałam wodą i gotowałam przez pół godziny na małym ogniu, aby zmiękło. Po tym czasie dopiero posoliłam i dodałam pokrojoną w plasterki marchewkę oraz pokrojone w drobną kostkę seler oraz ziemniaka, który zaciągnie sos. Na koniec kiedy sprawdzałam smak sosu i miękkość warzyw dodałam ostropest. 15 min przed podaniem wstawiłam ryż, który ugotowałam z odrobiną wegety (1 garść ryżu na 1 osobę). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra