środa, 17 czerwca 2015

Ciasto rabarbarowe



Wypiek ciasta wykonuje się z dwóch części: polewa + ciasto

Polewa:
  • ¾ szklanki oleju
  • ½ szklanki wody
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao 
Wszystko umieściłam w rondelku i doprowadziłam do wrzenia. Nie gotowałam długo. Odstawiłam do pełnego wystudzenia.

Ciasto:
  • 1½ szklanki mąki pszennej typ 450
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ½ szklanki cukru 
Jajka rozdzieliłam. Białka ubiłam mikserem na sztywną pianę na końcu dodając cukier. Ubijałam do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Zmniejszając obroty miksera dodałam żółtka. Kiedy wszystko dobrze się połączyło i nie widziałam smug od żółtek, mikser odstawiłam i zaczęłam mieszać ciasto za pomocą plastikowej łopatki. Dopiero w tym momencie dodałam po łyżce wystudzonej polewy. Na koniec dodałam przesianą mąkę wraz z proszkiem i sodą. Tak przygotowane ciasto przelałam do blaszki do pieczenia wyłożonej natłuszczonym papierem do pieczenia.
Temperatura: 170 - 180 st. C., czas: 45 - 50 min. do suchego patyczka.
 Masa serowa:
  • ½ kg sera waniliowego sernikowego z wiaderka
  • 1 kostka margaryny do mas
  • 6 łyżek cukru pudru
Miękkie masło w temperaturze pokojowej roztarłam w makutrze z cukrem pudrem. Następnie po jednej łyżce dodawałam serek. Kiedyś próbowałam robić masę z serka twarogowego, jednak zawsze mi się oddzielał i przebijał. Tajemnica jest właśnie w ucieraniu masy w makutrze kulką :-) 

Dodatki:
  • 1 słoiczek dżemu - tym razem rabarbarowy
  • bita śmietana - śmietanka 36% lub mniej kaloryczna z proszku.
Upieczone i wystudzone ciasto przekroiłam na dwie części. Dolny blat ciasta wysmarowałam dżem, na to wyłożyłam masę serową. Przykryłam to drugim blatem ciasta, na który wyłożyłam bitą śmietanę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra