czwartek, 31 lipca 2014

Tarta agrestowa

Jak jest agrest na krzaku i czerwona porzeczka to wiadomo, że to lato i czas na tarty owocowe. Lubię te bardzo proste, kruche ciasto, budyń i owoce...


Ciasto na słodką tartę


  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru
  • 1/3 kostki masła lub lepszej margaryny
  • 1 żółtko
  • szczypta proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Z mąki, cukru, proszku do pieczenia, soli i masła zrobiłam kruszonkę. Ważne, aby szybko wymieszać te składniki i masło nie otrzymało za dużo ciepłoty z dłoni. Dodałam żółtko i energicznie zagniotłam ciasto. Umieściłam w zamrażalniku na 20 minut żeby dobrze się schłodziło. Rozwałkowałam na stolnicy i wyłożyłam na natłuszczoną foremkę do tarty. Blaszkę włożyłam ponownie do zamrażalnika, aby ciasto się schłodziło. 

Temperatura: 180 st. C., czas :10-15 min.


  • 1/2 kg agrestu
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 3 łyżki cukru
  • 1 1/2 szklanki mleka


Agrest oczyściłam, umyłam i zagotowałam z pół szklanki wody. Przestudziłam i wszystko zblendowałam, jeszcze raz podgrzałam i zaciągnęłam mąką ziemniaczaną. W taki o to sposób otrzymałam kwaśny kisiel agrestowy.

Ugotowałam budyń z torebki. 
Na upieczona tartę wylałam kisiel agrestowy, na niego budyń i odstawiłam do wystudzenia. Podałam na talerzyku z wiórkami czekolady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra