poniedziałek, 28 lipca 2014

Surówka z białej rzodkwi

Dużo naszukałam się przepisów na surówki z białej rzodkwi - jak kto woli rzodkiewki.. Jednak wszystko było na jedno kopyto... rzodkiew, sól, cukier, ocet/sok z cytryny i śmietana/majonez. Nie przemawiało to do mnie i postanowiłam troszkę zaimprowizować, bo przecież taka dobra jest surówka z czerwonej kapusty z dodatkiem tartego jabłka... Zrobiłam :)
  • pół białej rzodkwi
  • 1 średniej wielkości jabłko (tym razem użyłam papierówki z ogrodu)
  • sól
  • ostropest
  • cukier
  • 1 łyżka śmietany kwaśnej (użyłam 18%)
  • szczypiorek
Rzodkiew umyłam, obrałam i starłam na tarce jarzynowej do dużych oczkach. Posoliłam ją, przemieszałam i odstawiłam na 30 min, aby zmiękła i pozbyć się ostrości. Rzodkiewkę odcisnęłam w dłoniach, następnie starłam na tej samej tarce niej jabłko i wymieszałam z rzodkiewką. Doprawiłam jeszcze solą, cukrem, dodałam ostropest, szczypiorek posiekany i zalałam śmietaną. Wszystko dokładnie rozmieszałam i pozostawiłam na 10 min, aby smaki się połączyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra