wtorek, 12 listopada 2013

Tort: 40 zaliczonych, najlepszego !!! TADEO

Zobowiązałam się upiec torta dla mojego przyjaciela na 40 urodziny i bardzo zainteresowała mnie taka forma, gdyż nie chciałam, aby był to klasyczny wypiek.
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • ½ szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
Białka oddzieliłam od żółtek. Białka ubiłam na sztywną pianę, dodałam cukier i dokładnie rozmieszałam, aby kryształki nie były wyczuwalne. Następnie dodałam żółtka. Za pomocą drewnianej / plastikowej łyżki małymi partiami rozmieszałam przesiane mąki i proszek do pieczenia oraz sodę. Tak przygotowane ciasto wylałam na blaszkę wyłożoną natłuszczonym papierem do pieczenia oraz do dwóch foremek silikonowych do muffin (na piersi).
Temperatura: 120 st. C., czas: 10 min., później 170 st. C., czas: 20 - 25 min.

Masa budyniowa z chałwą
  • ½ litra mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 kostka masła
  • 2 - 3 batony chałwy
  •  1 szklanka orzechów w całości lub 1/2 szklanki orzechów mielonych
Z wszystkich składników ugotowałam budyń, odstawiłam do wystygnięcia.

Masło w temperaturze pokojowej utarłam do białości, następnie dodałam po łyżce budyń, który dobrze rozmieszałam z masłem. TAk powstałą masę podzieliłam na dwie części. Do pierwszej dodałam chałwę, którą pokroiłam na mniejsze fragmenty, aby szybciej się rozpuściła. Postarałam się także, aby odrobina kawałków chałwy była widoczna w budyniu. Do drugiej części masy zmieliłam 1 szklankę orzechów i rozmieszałam. Do każdej z mas dodałam kieliszek orzechówki, aby podkreślić smak masy. Tak powstałe masy odstawiłam w chłodniejsze miejsce, aby odpoczęła.
Poncz:
  • 100 ml ciepłej wody
  • 1 łyżka cukru
  • sok z 1 cytryny / ¼ łyżeczki kwasku cytrynowego
Wymieszałam składniki i gotowe. Czasami dodaje także odrobinę alkoholu.

Na kartce papieru odrysowałam rozmiar blaszki, na której piekłam biszkopt. Na tym fragmencie narysowałam kształt kobiecej figury zaznaczając miejsce piersi i krocza (dużo mi to ułatwiło przy formowaniu torta). Wycięłam nożyczkami kształt kobiety, który posłużył mi do przycięcia biszkoptu.

Przygotowaną papierową formę przyłożyłam do ciasta i wycięłam małym nożykiem oczekiwany kształt. Biszkopt przecięłam na 2 blaty, które nasączyłam ponczem i przełożyłam masą budyniową, najpierw chałwową, później orzechową. Piersi formowałam z upieczonych biszkoptowych muffin. Przecięłam je na 2 blaty i także nasączyłam ponczem i przełożyłam masą. Pozostałą masą nadałam odpowiedni kształt kobiecej piersi, żeby nie wyglądały jak dwie sztuczne wieże :-)
Masę cukrową przygotowałam z przepisu blogu Moje pasje
Przygotowaną i jeszcze ciepłą masę podzieliłam na dwie części i obie zafarbowałam barwnikami spożywczymi. Jedna z lekko różową nutą jako ciało kobiety i fioletowy jako ubranie. Różową masę rozwałkowałam i ułożyłam na torcie, aby imitowała skórę. Z fioletowej masy wycięłam koszulkę i majtki, które ułożyłam na swoich miejscach.
Napis wykonałam z czekolady gorzkiej a opłatkowe euro przywiózł  specjalnie dla Jubilata Narcyz :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra