czwartek, 16 stycznia 2014

Sałatka jarzynowa

Klasyczna sałatka jarzynowa jest nieodzownym elementem potraw wigilijnych. Takie coś z niczego... lżejsze od klasycznego przepisu. "Kaczy żer" jak ją nazywa mój brat cioteczny... zawsze jakiś neologizm wymyśli :) Przy diecie wątrobowej ważne jest, aby ograniczać a najlepiej wyłączyć z jadłospisu ciężkich przypraw.
 
  • 2 ziemniaki
  • 1 większa marchewka
  • 1/2 pietruszki
  • kawałek selera
  • natka pietruszki
  • 2 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 2 cm pora
  • sól
  • jogurt naturalny
  • pieprzyca siewna (podobna do rzeżuchy - nadaje lekko pieprzowego smaku - alternatywa pieprzu)
  • 1/4 łyżeczki musztardy (opcjonalnie)
  • 3 białka z jajek ugotowanych na twardo
 Warzywa ugotowałam w mundurkach, wystudzone obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Por, pieprzycę, natkę pietruszki drobno posiekałam. Przyprawiłam solą. Białka pokroiłam w kostkę i dodałam do warzyw. Dodałam jogurt naturalny (ilość uzależniona jest od konsystencji warzyw). Na koniec dosypałam kukurydzę z puszki. Wszystkie składniki wymieszałam i odstawiłam na min. 1 godz., aby smaki się połączyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra