piątek, 17 stycznia 2014

Klasyczna sałatka jarzynowa

Statystycznie sałatka jarzynowa jest nieodzownym elementem każdej imprezy, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą nasi rodzice. Klasyczna sałatka jest także bazą do  innych, bardziej urozmaiconych przekąsek. Czy to ze śledziem, papryką czerwoną, a nawet kaparami, bądź też z bobem.
  • 2 ziemniaki
  • 1 większa marchewka
  • 1/2 pietruszki
  • kawałek selera
  •  2 średniej wielkości ogórki kiszone
  • 2 łyżki kukurydzy konserwowej lub groszku konserwowego
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
  • majonez
  • 1/2 łyżeczki musztardy
  • 3 jajka ugotowane na twardo

Warzywa ugotowałam w mundurkach, wystudzone obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Cebulę, ogórki kiszone, natkę pietruszki drobno posiekałam. Przyprawiłam solą, pieprzem oraz musztardą. Jajka pokroiłam w większą kostkę i dodałam do warzyw. Dodałam majonez (ilość uzależniona jest od konsystencji warzyw) oraz musztardę. Na koniec dosypałam kukurydzę z puszki. Wszystkie składniki wymieszałam i odstawiłam na min. 1 godz., aby smaki się połączyły.

1 komentarz:

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra