poniedziałek, 5 czerwca 2017

Tort urodzinowy z motywem z Gwiezdnych Wojen

Torcik urodzinowy z maską Lorda Vadera z Gwiezdnych Wojen. Troszkę klasyki, troszkę nowoczesności i dziecko szczęśliwe :)
Biszkopt 25/45 cm:

  • 14 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Białka oddzieliłam od żółtek. Białka ze szczyptą soli ubiłam na sztywną pianę, uszlachetniłam pianę cukrem. Ubijałam pianę za pomocą miksera. Następnie na małych obrotach rozmieszałam pojedynczo żółtka. Mikser odstawiłam, gdyż dalszą pacę wykonałam za pomocą plastikowej łyżki. Dodałam przesiane mąki, proszek oraz sodę. Ciasto przelałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Temperatura pieczenia: 140 st. C., czas: 10 min. Następnie...
Temperatura pieczenia: 180 st. C., czas: 10 - 20 min.
Masa budyniowa: 
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 1 litr mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 kostki margaryny do ucierania mas

Budyń ugotowałam zgodnie z przepisem zamieszczonym na opakowaniu i odstawiłam do wystudzenia. Margarynę w temperaturze pokojowej napowietrzyłam za pomocą miksera. Do utartej margaryny dodawałam małymi porcjami zimny budyń.

Masa czekoladowa:

  • 660 ml słodkiej śmietanki 30%
  • 250 g czekolady (pomieszałam deserową z mleczną)
Śmietankę przelałam do garnka, postawiłam na gazie i dodałam pokruszoną czekoladę. Podgrzewałam śmietanę z czekolada o momentu rozpuszczenia się całkowitego czekolady. Mieszałam wszystko energicznie, aby czekolada nie przypaliła się. Odstawiłam do wystudzenia, później schłodziłam w lodówce i ubiłam za pomocą miksera jak śmietankę na sztywno.

Zimny biszkopt podzieliłam na trzy blaty (starałam się równo :D) Naponczowałam wodą z cukrem i sokiem wyciśniętym z jednej cytryny. Pierwszy i ostatni blat przełożyłam jasną masą budyniową, natomiast środkowy blat przełożyłam masą ciemną. Torta wykończyłam masą cukrową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra