wtorek, 28 lipca 2015

Torcik niespodzianka - ogród na urodziny znajomej

Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 2 łyżki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka maki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku dopieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
tortownica - fi 20 cm
Za pomocą miksera białka ubiłam na sztywno, dodałam cukier, aby piana była jeszcze bardziej sztywna i nie opadała. Pojedynczo żółtka rozmieszałam w pianie i na tym zakończyłam pracę mikserem. Za pomocą szpatułki rozmieszałam przesiane mąki i spulchniacze. Tak przygotowane ciasto wylałam do dwóch wyłożonych papierem dopieczenia foremek i upiekłam w piekarniku.
Temperatura: 180 stopni C., czas: 20 min.
Masa czekoladowa - ganasz:
  • 330 ml słodkiej śmietanki 30%
  • 150 g czekolady (pomieszałam deserową z mleczną)
Śmietankę przelałam do garnka, postawiłam na gazie i dodałam pokruszoną czekoladę. Podgrzewałam śmietanę z czekolada o momentu rozpuszczenia się całkowitego czekolady. Mieszałam wszystko energicznie, aby czekolada nie przypaliła się. Odstawiłam do wystudzenia, później schłodziłam w lodówce i ubiłam za pomocą miksera jak śmietankę na sztywno.
 Masa chałwowa
  • 1 budyń śmietankowy
  • ½ litra mleka
  • 1 kostka margaryny do ucierania mas
  • 2 łyżki cukru
  • 1 baton chałwy waniliowej (150 g)
Budyń ugotowałam według przepisu znajdującego się na opakowaniu z dodatkiem 2 łyżek cukru. Odstawiłam go do wystudzenia. Margarynę w temperaturze pokojowej przełożyłam do miski, w której będę przygotowywała masę. Za pomocą miksera rozbiłam margarynę, napowietrzyłam ją, dodałam pokruszoną chałwę i dobrze rozmieszałam. Dopiero od tego momentu dodawałam małymi porcjami zimny budyń.
Jabłka z galaretką
  • 1 słoik jabłek na szarlotkę
  • 1 galaretka cytrynowa lub pomarańczowa
Jabłka przełożyłam do garnka, zagotowałam je i po zestawieniu z ognia dosypałam galaretkę. Odstawiłam do wystudzenia. Szybko tężeje dlatego trzeba w odpowiednim momencie przełożyć jabłka na ciasto.
Biszkopt podzieliłam na cztery blaty. Każdy blat naponczowałam wodą z sokiem z cytryny i łyżką cukru. Na pierwszy blat położyłam przygotowaną i lekko przestudzoną galaretkę jabłkową. Poczekałam aż stężeje i w pełni wystygnie i wyłożyłam pierwszą część masy czekoladowo - śmietanowej. Masy wykładałam na przemian tak, aby pozostała mi jasna masa na górze do wykończenia tortu. Torcik ozdobiłam rurkami z kremem jako płot ogrodu i kwiatkami z masy cukrowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra