piątek, 14 marca 2014

Naleśniki z sosem pomarańczowym

Nie myślałam, że proste danie może być takie smaczne. Naleśnik polany słodkim sosem owocowym.
Naleśniki:
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 łyżka przegotowanej wody
  • szczypta soli
Mąkę, jajko, mleko, wodę i sól rozmieszałam na jednolitą, płynną masę i usmażyłam na suchej, teflonowej patelni.
Sos pomarańczowy:
  • 1 łyżka cukru kryształu
  • sok wyciśnięty z jednej pomarańczy
  • kosteczka 1 cm / 1 cm masła
Na suchą patelnię wysypałam cukier, aby zrobić karmel o złotym zabarwieniu. Wyciśnięty sok z pomarańczy przelałam na patelnię, rozpuściłam w nim karmel. Zgasiłam płomień pod patelnią i dodałam masło, rozmieszałam je, aby delikatnie zagęściło sos.

Suche naleśniki złożyłam w trójkąty i polałam sosem pomarańczowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra