wtorek, 28 czerwca 2016

Sernik Izaura

Izaura, czyli kakaowe ciasto w smaku przypominające murzynka z puszystą masą serową, a na wierzchu polewa czekoladowa. Proste ciasto, a efekt końcowy zawsze jest taki jak trzeba
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 1 kostka margaryny
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 5 łyżek wody
W garnku umieściłam margarynę, cukier, kakao, wodę i cukier waniliowy, na małym ogniu podgrzałam, a następnie gotowałam przez ok. 5 minut. Odstawiłam w chłodne miejsce do wystudzenia. Po ostudzeniu dodałam 4 żółtka i dokładnie wymieszałam. Następnie odlałam pół szklanki na polewę. Do reszty "polewy" dodałam mąkę, proszek do pieczenia i pianę z białek. Wszystko delikatnie wymieszałam i wlałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
 

MASA SEROWA
  • 1 wiaderko sera białego (1 kg)
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • pół kostki masła
  • 1 budyń śmietankowy w proszku
  • szczyptę proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kaszy manny błyskawicznej
Ser połączyłam z pozostałymi składnikami, za pomocą miksera rozmieszałam na gładką masę. Masę serową wyłożyłam delikatnie na ciasto. 

Temperatura: 180 st. C., czas: 60 minut (do suchego patyczka). 


Po upieczeniu ciasto zostawiłam do wystudzenia w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami. Po wystudzeniu polałam wierzch ciasta pozostawioną polewą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra