środa, 29 marca 2017

Zygzak McQueen na czekoladowo

Czekoladowy tort z brzoskwiniami w kształcie auta :) Milanowe urodziny
Biszkopt:
  • 8 jajek
  • 3/4 szklanka mąki tortowej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Za pomocą miksera białka jajek ubiłam na sztywną pianę z dodatkiem soli. Uszlachetniłam ją cukrem ubijając pianę do momentu, aż kryształki cukru nie będą wyczuwalne. Następnie pojedynczo dodałam i rozmieszałam żółtka. Następnie plastikową łyżką połączyłam mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą z ubitymi jajkami. Wylałam przygotowane ciasto do formy 20/25 cm.
Temperatura: 180 st. C, czas: 30 min - do suchego patyczka
Masa czekoladowa:
  • 1 litr śmietanki 30 lub 36%
  • 2 tabliczki czekolady gorzkiej
  • 1 tabliczki czekolady mlecznej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 opakowanie (250 g) serka mascarpone
  • 1 puszka brzoskwiń w syropie
Śmietankę zagotowałam, rozpuściłam w niej czekolady. odstawiłam do wystudzenia i wstawiłam na noc do lodówki. Schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno z dodatkiem cukru pudru. W osobnej misce rozmieszałam serek mascarpone, aby nie miał grudek. Następnie delikatnie partiami dodałam do serka ubitą śmietankę. Masę umieściłam na ok 30 min do lodówki.

Wystudzony biszkopt przekroiłam na kształt przypominający auto sportowe. Każdy fragment biszkopta naponczowałam syropem z brzoskwiń. Ciasto przełożyłam masa czekoladową na kształt samochodu. Całość wykończyłam masą cukrową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Odpowiedź prześlę w najszybszym możliwym terminie.
Ta wiadomość generowana jest automatycznie.

Pozdrawiam
Coctelera, coś dla ciała i duszy...
Aleksandra